Få hjælp og vejledning til Rejsekort som app

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål og få information om, hvordan du kan kontakte vores kundeservice. Hvis du ikke finder det svar, du søger her på siden, kan du besøge www.rejsekort.dk for yderligere hjælp eller kontakte os direkte for personlig assistance.

Spørgsmål og svar

Du kan benytte Rejsekort som app, hvis du er over 18 år. Vi har fuldt fokus på at udvikle Rejsekort som app, så endnu flere kan få glæde af den. I løbet af 2025 bliver det muligt for flere at bruge Rejsekort som app, ligesom vi også åbner for nye funktioner, fx at checke flere ind ad gangen og at tilføje cykler eller kæledyr, når du checker ind.

Det tager kun få minutter at komme i gang med Rejsekort som app. Download appen i App Store eller Google Play, opret din profil og glæd dig til altid at have dit Rejsekort lige ved hånden. Når du skal checke ind og ud, sker det med et swipe i appen.

Med Rejsekort som app er det nemmere end nogensinde før at rejse med bus, tog, metro og letbane. Med appen checker du ind på din rejse med et enkelt swipe, og du skal ikke checke ind flere gange undervejs – heller ikke selvom du skifter mellem transportmidler. Det er derfor ikke længere nødvendigt at finde de blå standere, når du skal checke ind og ud - du swiper blot på din telefon.

Rejsekort som app skal have adgang til dine lokationsdata for at kunne give dig den bedste rejseoplevelse og registrere din rejse korrekt. Med adgang til lokationsdata kan appen beregne prisen på din rejse samt hjælpe dig, hvis du har glemt at checke ud. Det er vigtigt for os, at du er tryg, når du rejser med Rejsekort som app. Derfor passer vi rigtig godt på dine data hele vejen fra du checker ind til du checker ud igen. Vær opmærksom på, at din billet ikke længere er gyldig, hvis du slår lokalitetsdata fra under din rejse.

Vi indsamler dine lokationsdata, mens appen er aktiv og mellem check ind og ud. Det gør vi, for at vi kan registre din rejse korrekt, gøre det nemt for dig at rejse med Rejsekort som app samt hjælpe dig, hvis du oplever fejl på rejsen. Appen indsamler kun data, når der søges efter station eller busstoppested, når du rejser, og indtil du checker ud.

Smart check ud hjælper dig, hvis du glemmer at checke ud. Ved hjælp af bevægelsesdata kan appen se, om du i gang er på vej væk fra et transportmiddel. Smart check ud sender dig en påmindelse 10-30 minutter efter, du er stået af sidste transportmiddel. Hvis du har en iPhone, skal du tillade brug af bevægelses-og fitnessaktivitet. Hvis du har en Android-telefon, skal du tillade Fysisk aktivitet.

I appen har du mulighed for at betale med MobilePay, Apple pay eller en række betalingskort. Når du downloader appen og opretter din profil, bliver du bedt om at indtaste dine betalingsoplysninger. Du betaler for dine rejser en gang i døgnet, og vi sender dig en faktura på mail. Du skal derfor ikke længere huske at tanke dit Rejsekort op.

Nej, du kan ikke overføre pengene fra dit fysiske Rejsekort til appen. Ønsker du at få udbetalt restbeløbet på dit fysiske Rejsekort, kan du kontakte Rejsekort Kundecenter på tlf. 70 11 33 33.

Rejsekort som app bruger i gennemsnit 5% strøm i timen og bruger dermed ikke mere strøm end andre apps. Bemærk dog, at for at have en gyldig billet under hele din rejse, er du ansvarlig for, at din telefon har nok batteri. Du kan med fordel lukke ned for andre apps, som du ikke benytter under rejsen, da disse fortsat bruger strøm. Vi anbefaler også, at du lukker ned for Rejsekort som app, når du er færdig med at rejse.

Du kan trygt benytte Rejsekort som app, når du rejser med offentlig transport i hele Danmark, med undtagelse af Bornholm. Du kan desuden benytte appen på visse strækninger i Sverige (Malmö C, Hyllie og Triangeln) og i Nordtyskland (Bus 110 Sønderborg-Flensborg).

Kontakt vores kundecenter

Har du brug for mere hjælp? Rejsekort Kundecenter er klar til at besvare dine spørgsmål – du kan altid kontakte os på telefon eller skrive direkte via appen.

Et chat-ikon vist på en mørkeblå baggrund.

Skriv til os

I Rejsekort som app kan du finde en kontaktformular under menuen, som du kan bruge til at kontakte os.

Et smartphone-ikon vist på en mørkeblå baggrund.

Ring til os

Kontakt Rejsekort Kundecenter på +45 70 11 33 33 med dine spørgsmål om Rejsekort som app alle hverdage mellem kl. 8-16.